Odevný reťazec H&M vykázal v 3. kvartáli prepad zisku

29.09.2022 Celý región

Štokholm 29. septembra (TASR) - Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) oznámil za 3. štvrťrok svojho obchodného roka prepad zisku, pod čo sa veľkou mierou podpísal odchod z ruského trhu. Výsledky však čiastočne ovplyvnila aj vysoká inflácia a slabší dopyt zákazníkov. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a serveru RTTNews.

Spoločnosť vo štvrtok uviedla, že jej zisk pred zdanením dosiahol za 3. štvrťrok obchodného roka 2021/2022, čo znamená obdobie od júna do konca augusta, 689 miliónov švédskych korún (63,10 milióna eur). V rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka vykázala spoločnosť zisk pred zdanením na úrovni 6,09 miliardy SEK. Výsledky sú podstatne horšie aj v porovnaní s očakávaniami analytikov. Tí počítali s poklesom zisku pred zdanením na 2,98 miliardy SEK.

Zisk po zdanení dosiahol 531 miliónov SEK oproti 4,69 miliardy SEK v 3. štvrťroku 2020/2021. Výsledky výrazne ovplyvnilo najskôr pozastavenie predaja na ruskom trhu po invázii Ruska na Ukrajinu a neskoršie ukončenie biznisu v Rusku. Náklady s tým spojené presiahli 2 miliardy SEK.

Situácia sa však zhoršuje aj na európskom trhu, kde H&M realizuje väčšinu svojho biznisu. Rekordné ceny energií, v dôsledku toho vysoká inflácia a zhoršujúca sa bezpečnostná situácia, vplývajú na náladu spotrebiteľov.

Čisté tržby odevného reťazca sa však mierne zvýšili. V 3. kvartáli dosiahli 57,45 miliardy SEK, čo medziročne predstavuje rast o 3 %.

(1 EUR = 10,9194 SEK)
 

Vyberte región

mark