Spoločnosť vo štvrtok uviedla, že jej zisk pred zdanením dosiahol za 3.
štvrťrok obchodného roka 2021/2022, čo znamená obdobie od júna do konca
augusta, 689 miliónov švédskych korún (63,10 milióna eur). V rovnakom
období predchádzajúceho obchodného roka vykázala spoločnosť zisk pred
zdanením na úrovni 6,09 miliardy SEK. Výsledky sú podstatne horšie aj v
porovnaní s očakávaniami analytikov. Tí počítali s poklesom zisku pred
zdanením na 2,98 miliardy SEK.
Zisk po zdanení dosiahol 531 miliónov SEK oproti 4,69 miliardy SEK v 3.
štvrťroku 2020/2021. Výsledky výrazne ovplyvnilo najskôr pozastavenie
predaja na ruskom trhu po invázii Ruska na Ukrajinu a neskoršie
ukončenie biznisu v Rusku. Náklady s tým spojené presiahli 2 miliardy
SEK.
Situácia sa však zhoršuje aj na európskom trhu, kde H&M realizuje
väčšinu svojho biznisu. Rekordné ceny energií, v dôsledku toho vysoká
inflácia a zhoršujúca sa bezpečnostná situácia, vplývajú na náladu
spotrebiteľov.
Čisté tržby odevného reťazca sa však mierne zvýšili. V 3. kvartáli
dosiahli 57,45 miliardy SEK, čo medziročne predstavuje rast o 3 %.
(1 EUR = 10,9194 SEK)